Dobre i złe praktyki marketingowe

innych firm z wydziałami zamiejscowymi.Wikipedia o tajemniczym klienciePunktem wyjścia badań mystery shopping jest funkcjonowanie w firmie tzw. Standardów Obsługi Klienta, czyli zbioru zasad, którymi pracownicy powinni się

Dobre i złe praktyki marketingowe Informacje odnośnie funkcjonowania firmy można pozyskiwać w kilka sposobów, jednym z nich są . To doskonały pomysł, w szczególności dla wielkich sieci handlowych lub innych firm z wydziałami zamiejscowymi.

Wikipedia o tajemniczym kliencie

Punktem wyjścia badań mystery shopping jest funkcjonowanie w firmie tzw. Standardów Obsługi Klienta, czyli zbioru zasad, którymi pracownicy powinni się kierować w rozmowach z klientami. Mystery Shopping jest metodą sprawdzania, w jakim stopniu standardy są przez pracowników realizowane w codziennej pracy.

Zadanie najczęściej polega na ?udaniu się na zakupy? i opisaniu doświadczeń z wizyty w uprzednio przygotowanych kwestionariuszach. W szczególności ocenie poddaje się: wygląd placówek, prezentację produktów, obsługę klienta i mechanizmy budowania lojalności klienta. Badana firma otrzymuje raport z wynikami punktowymi, zależnymi od braku lub wystąpienia określonych sytuacji.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Mystery_shopping#Tajemniczy_klienci


Dobre opinie i marketing

Im większa firma tym bardziej musi uważać na błędy marketingowe. Tak jak w przypadku małych i średnich firm straty mogą być niewielkie tak błąd marketingowy, który zmieni pozytywne postrzeganie całej marki może oznaczać koniec dla jej działalności. Straty poniesione na skutek takich błędów są bardzo dotkliwe, dlatego warto zatrudniać jedynie renomowanych specjalistów oraz odpowiednio im płacić, aby mieli motywację do pracy.

Pozytywny PR jest bardzo istotny, a dbanie o to należy do istotnych czynników rozwoju i utrzymania firmy w dobrej kondycji. Mało kto dzisiaj może sobie pozwolić na niezadowolenie klientów, albo na złe opinie w internecie. Inwestycje tego typu może nie przynoszą wymiernych korzyści, ale z czasem dostrzeżemy ich wartość.


Czym jest neuromarketing

Neuromarketing to wykorzystanie narzędzi pomiarowych stosowanych w naukowych badaniach psychofizjologicznych oraz wiedzy o zachowaniach człowieka, w procesie optymalizacji bodźców marketingowych. Neuromarketing zawiera się w trzech obszarach:

rozwija klasyczne badania marketingowe,
wspiera tworzenie przekazu komunikacyjnego zgodnie z wiedzÄ… neuronaukowÄ…,
wykorzystuje techniki neuro do wspierania sprzedaży.
Neuromarketing analizuje podejmowanie decyzji w procesie kształtowania komunikacji z rynkiem. Klasyczne badania konsumentów, dotyczące produktów lub reklam, wiążą się z koniecznością uwzględniania dodatkowego marginesu błędu: badane osoby nie zawsze odpowiadają tak, jak uważają w rzeczywistości. Dodatkowo przy decyzji zakupowej, często działa podświadomość, przez co konsument może nie zdawać sobie sprawy, że jego wybór nie zawsze jest świadomą decyzją

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Neuromarketing



© 2019 http://eko-leko.elblag.pl/