Części samochodowe w Internecie
Obecnie jednym z najbardziej popularnych miejsc, w których ogłaszają się sprzedawcy oferujący części samochodowe jest Internet. To właśnie tam możemy zdecydować się na zakup dowolnych części, zwykle używanych, do naszego auta. Dla wielu osób, które znają się w pewnym stopniu na mechanice pojazdowej może być to spora oszczędność. Samodzielna wymiana części samochodowych jest jednak niełatwa i trzeba wykazać się naprawdę dobrą znajomością danego modelu auta, aby poprawnie ją przeprowadzić. W związku z tym, chociaż istnieje spore grono klientów chętnych na zakup części samochodowych, nie brakuje jednak tych, którzy wolą serwisowanie aut zlecić fachowcom w tym zakresie wysyłając swoje auto do warsztatu.
SIlniki wtryskowe
Wtrysk paliwa ? sposób dostarczenia paliwa do silnika spalinowego.
Wtrysk paliwa jest stosowany powszechnie w silnikach wysokoprężnych oraz w silnikach o zapłonie iskrowym. W silnikach o zapłonie iskrowym wtrysk paliwa praktycznie wyparł z użycia zasilanie gaźnikowe.
Historycznie występowały układy wtryskowe sterowane mechanicznie, hydraulicznie i elektromechanicznie, obecnie powszechnie występuje sterowanie wtryskiem elektroniczne poprzez układ komputerowy.
W silnikach wysokoprężnych najczęściej stosowany jest wtrysk bezpośredni, rzadziej wtrysk pośredni i w tych konstrukcjach silników stosuje się tzw. układ hydraulicznego systemu wtrysku paliwa.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wtrysk_paliwa
Rodzaje silników spalinowych
Istnieje kilka podziałów silników spalinowych, według różnych kryteriów. Poszczególne konkretne silniki zazwyczaj daje się sklasyfikować w kilku z tak powstałych klasyfikacji.
Silnik czterosuwowy o zapłonie iskrowym ? zasada działania
Ze względu na sposób spalania można wyróżnić:
silnik spalania otwartego ? substancja (czynnik roboczy) może mieć stan gazowy o niezmienionym składzie; silnik gazowy o zewnętrznym spalaniu (zewnętrzne źródło ciepła); np. silnik Stirlinga
silnik spalania zamkniętego ? substancja (czynnik roboczy) może mieć stan gazowy o zmiennym składzie; silnik spalinowy lub silnik gazowy o wewnętrznym źródle ciepła (wewnętrzne spalanie).
Ze względu na ciśnienie w kolektorze ssącym silnika, można wyróżnić:
silniki wolnossące (niedoładowane)
silniki doładowane, które ze względu na ciśnienie w kolektorze ssącym dzieli się na:
silniki niskodoładowane (nadciśnienie 0?0,5 bara)
silniki średniodoładowane (nadciśnienie 0,5?1 bara)
silniki wysokodoładowane (nadciśnienie powyżej 1 bara)
Ze względu na czynnik roboczy (gaz o stałym, jak i zmiennym składzie lub substancja zmieniająca stan skupienia z ciekłego na gazowy) można wyróżnić silniki spalinowe tłokowe, turbinowe oraz odrzutowy.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_spalinowy#Rodzaje_silnik.C3.B3w_spalinowych