Odżywki crossfit i nie tylko

Dodane: 04-01-2017 07:46
Odżywki crossfit i nie tylko suplementy crossfit

Diety sportowe dostosowane do wykonywanej dyscypliny

Sportowcy znani są z tego, że wykonują intensywne ćwiczenia fizyczne, które są uzupełniane stosowaną przez nich dietą. Zwykle jest to dieta bogata w białko, a jednocześnie bardzo lekkostrawna i pozwalająca na utrzymanie stałej i odpowiedniej masy ciała. Jednocześnie stosowane przez sportowców diety są dostosowane do wykonywanej przez nich dyscypliny.

Dzieje się tak dlatego, że jedni sportowcy zobowiązani są do utrzymywania niskiej masy ciała, a inni muzą posiadać odpowiednią masę mięśniową, żeby mogli wygrywać zawody, w których uczestniczą. Jednocześnie diety sportowe dzielą się na diety całoroczne i diety wprowadzane przed konkretnymi zawodami. Dzięki temu sportowiec może sobie pozwolić czasami na małe przyjemności, a jednocześnie kompleksowo przygotować się do najważniejszych zawodów.


Sprowadzanie odpowiednich odżywek dla sportowców

Kupowaniem odżywek dla sportowców mogą zajmować się sami sportowcy lub ich trenerzy. Takie odżywki są w zasadzie ogólnodostępne, można je kupować na przykład na siłowniach czy w sklepach sportowych lub w aptekach. Praktycznie wszystkie odżywki sportowe mogą być także zamawiane przez Internet.

Wykorzystując taką możliwość trenerzy poszczególnych sportowców mogą od razu kupować dla swoich podopiecznych większą ilość odżywek co sprawia, że nie muszą martwić się o potrzebę dokupywania nowych odżywek w trakcie zaplanowanej wcześniej sesji treningowej. Trenerzy lub dietetycy sportowi zajmują się także sprowadzaniem dla swoich podopiecznych takich odżywek, które dostępne są raczej za granicą, ale stają się potrzebne sportowcowi w danym momencie odbywanych przez niego treningów.


Kwestia suplementów po treningu z Wikipedii

Po wysiłku należy przyjmować węglowodany o wysokim indeksie glikemicznym (węglowodany szybko przyswajalne - cukry proste). Ich stosowanie uzupełnia starty glikogenu mięśniowego. Niedostateczne uzupełnienie diety aminokwasami czy węglowodanami może w krótkim czasie doprowadzić do katabolizmu mięśni, co prowadzi do zaniku masy mięśniowej.

Ogólnie przyjętą zasadą jest, że bezpośrednio po treningu przyjąć należy odpowiednio dużą dawkę węglowodanów (od 50g do nawet 150g), szybko wchłanialnego białka w postaci izolatu lub hydrolizatu białka serwatkowego (od 25g do 45g) oraz kreatynę (od 5g do 10g). Osoby ćwiczące wyjątkowo ciężko powinny także przyjmować porcję aminokwasów rozgałęzionych BCAA lub glutaminy

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Suplement_(kulturystyka)



© 2019 http://eko-leko.elblag.pl/