Silnik - dlaczego jest taki ważny?

tak być, jednak czasem wszystko będzie przebiegać prosto i komfortowo. W wielu sytuacjach unikniemy także ogromnych kosztów napraw, a jedyne co trzeba zrobić, by tak mogło być, to znaleźć odpowiedni i niedrogi serwis me

Silnik - dlaczego jest taki ważny?

Czy można znaleźć tani serwis samochodowy?

Często wydaje nam się, że oddanie samochodu do serwisu będzie się wiązać z dużymi kosztami. W wielu sytuacjach może oczywiście tak być, jednak czasem wszystko będzie przebiegać prosto i komfortowo. W wielu sytuacjach unikniemy także ogromnych kosztów napraw, a jedyne co trzeba zrobić, by tak mogło być, to znaleźć odpowiedni i niedrogi serwis mechaniczny. Takich miejsc znajdziemy obecnie wiele, więc nie powinno nam to sprawić zbędnego problemu. W czasach ogromnej konkurencji warsztaty muszą oferować klientom korzystne ceny, ponieważ jedynie dzięki temu przyciągną ich do siebie i zapewnią sobie regularne wpływy. Warto więc wziąć to pod uwagę, gdy potrzebujemy naprawy auta.


Jak rozróżniamy akumulatory?

W zależności od składu elektrolitu i budowy elektrod rozróżnia się następujące rodzaje akumulatorów:

Akumulator kwasowo-ołowiowy (akumulator Plantego) ? w którym elektrolitem jest roztwór kwasu siarkowego, elektroda (?) wykonana jest z ołowiu (z dodatkami) w formie siatki, zaś elektroda (+) jest wykonana z tlenku ołowiu(IV) PbO2 immobilizowanego na ramce ołowianej ? tego rodzaju akumulatory są masowo wykorzystywane w samochodach. Zaletą akumulatora ołowiowego jest zdolność rozładowania dużym prądem przez krótki czas, prostota układu ładowania, niska cena w stosunku do pojemności. Wadą jest znaczna masa przypadająca na jednostkę pojemności.
Akumulator NiCd ? zwany też wtórną baterią alkaliczną ? w której elektrody są wykonane z wodorotlenku niklu i wodorotlenku kadmu, zaś elektrolitem są półpłynne lub stałe substancje o składzie chemicznym różniącym się w zależności od producenta, ale zawsze posiadającym silnie zasadowy (inaczej alkaliczny) odczyn.
Akumulator NiMH ? ulepszona odmiana akumulatorów NiCd, w których jedna z elektrod jest wykonana z niklu, zaś druga elektroda ze spieku metali ziem rzadkich w atmosferze wodoru. Rolę klucza elektrolitycznego spełnia gąbczasta struktura nasączona substancjami alkalicznymi oraz złożonym chemicznie katalizatorem. System elektrochemiczny jest zdolny do absorpcji wydzielających się podczas ładowania gazów, szczególnie wodoru. Akumulator jest całkowicie szczelny i charakteryzuje się długą żywotnością.
Akumulator Li-ion ? w których jedna z elektrod jest wykonana z porowatego węgla a druga z tlenków metali, zaś rolę elektrolitu pełnią złożone chemicznie sole litowe rozpuszczone w mieszaninie organicznych rozpuszczalników.
Akumulator litowo-polimerowy ? odmiana akumulatorów Li-ion, w których ciekły elektrolit jest zastąpiony stałym elektrolitem polimerowym wykonanym z np. gąbek na bazie poliakrylonitrylu.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Akumulator_elektryczny


Parę słów o przepustnicy

Przepustnica ? element armatury (rodzaj zaworu motylkowego) służący do regulacji przepływu medium, poprzez obrotowy ruch łopatki (zazwyczaj w kształcie dysku) umieszczonej wewnątrz kanału (oś łopatki jest prostopadła do osi kanału).

Jest elementem gaźnika, a w silnikach z wtryskiem paliwa samodzielnym elementem.

W parowozach regulacja odbywa siÄ™ zazwyczaj przy zbieralniku pary w kotle. ZdarzajÄ… siÄ™ rozwiÄ…zania (np. w Ty246) gdzie przepustnica jest za przegrzewaczem - takie rozwiÄ…zanie jest korzystniejsze.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Przepustnica



© 2019 http://eko-leko.elblag.pl/